pátek 12. dubna 2013

Běh o život - Dojmy

Obálka titulu Běh o život

Autor: Stephen King
Anotace: Sci-fi z nedaleké budoucnosti líčí temnými barvami industriální svět, nikoli nepodobný totalitě. Zábavu apatickým masám obstarává jediný televizní kanál, který vysílá obskurní zvrácené soutěže, z nichž nejdrsnější a nejpopulárnější je Běh o život. Vybraný jedinec, v tomto případě Ben Richards, je vypuštěn do ulic Ameriky jako lovná zvěř. Po dvanácti hodinách ho začnou pronásledovat profesionální Lovci, podporovaní mnoha udavači z řad televizních diváků. Prchající zoufalec sahá pod vidinou odměny ve výši milionu dolarů k těm nejkrutějším prostředkům, aby pronásledovatele setřásl.

Dojmy
Je to už nějaká chvíle, co jsem tuto knížku četla a tak mě překvapilo,  že jsem sem o ní vůbec nenapsala. Tato knížka je první, kterou jsem četla od Stephena Kinga a musím říct, že ve mně nechala určité rozčarování. Je fakt, že období, kdy jsem se do této knížky pustila nebylo úplně nejvhodnější. :D Tato knížka potřebuje docela obrněnou mysl a rozhodně ne nějaké problemy v reálu, které se kolem mě v té době motaly. Takže mě knížka spíš házela do špatné nálady, protože jsem člověk, který nad vším musí dost přemýšlet a vše si živě představovat a to v tomto případě nebyl úplně nejlepší nápad :).
Knížka je napsaná skvěle. Je to pro mě něco nového po těch mnoha fantasy knížkách, kde se používá tolik slov k popisu krajiny, spousta  básnických prostředků, neologismy, zabarvená slova... Toto bylo těžce radikální :D. Ale i přesto ten popis byl skvělý, především charakteristika postav. Na tom se King dokáže vyřádit do úplného detailu. Toho jsem si cenila, jen mě občas zarážela ta přímost textu, který bral všechno bez jakýkoli servítek. No jo...když já sem zvyklá, že se mnou knížky jednají jako v rukavičkách :D. 
Tématika taky skvělá. Ten industriální svět je zakreslen velmi dobře. Mám ráda takové knížky, které narážejí třeba na komunismu nebo totalitu nebo drogy či jiné věci, které nejsou pro lidstvo to pravé a člověk si díky té knížce uvědomí, co všechno tyto věci způsobují. 

Je to sice má první knížka od Kinga, ale rozhodně ne poslední :)... Jen popravdě nevím, která bude druhá a kdy na ní přijde čas :D. Zatím mám v plánu pár knížek, které s Kingem nemají moc společného :D. Spíše mají více společného s tím zacházením jako v rukavičkách :D.
Tak či tak doporučuji :).

0 komentářů:

Okomentovat