pátek 12. dubna 2013

Děti červeného Krále

Tak jo...
Tuto dětskou sérii knížek se mi právě dneska podařilo konečně dočíst :). Tyto knížky jsem měla před pár lety ráda...nebo spíše pro upřesnění první 4 díly, protože jsem nevěděla, že byly vydány i další. Četla jsem je několikrát a pořád doufala, že vyjdou nové díly do kterých se budu moct začíst a dozvědět se jak to s Charlie Hnátem a jeho kamarády nakonec dopadne. Bohužel tak se nestalo a Charlie pro mě na pár let upadl v zapomnění... Ovšem před měsícem, při návštěvě knihovny jsem s úžasem zjistila, že vyšel nový díl Charlieho v češtině. Tak jsem se vrátila do dětských let, hned jsem si ho vypůjčila a když jsem dojela domů, tak jsem vytáhla zbylé knížky této série, které vlastním.
Pořád to ovšem ale nestačilo k tomu, abych se dozvěděla jaký bude úplný závěr této série. Začala jsem hledat a nakonec zjistila, že tato série obsahuje dohromady 8 knížek, z čehož 5 jich vyšlo v češtině ( 4 vlastním a 1 jsem měla vypůjčenou v knihovně) a 3 jsou pouze v angličtině. A pro co jsem se ve svých 19 letech rozhodla? :D Že celou tu sérii přečtu, včetně anglických knížek!

Tak se i stalo a dneska můžu říct, že konečně jsem přečetla všech 8 knížek Dětí červeného krále :).

Obálka titulu Charlie a tajuplná truhlička

Charlie Bone je docela obyčejný kluk, který žije s maminkou, babičkou a podivínským strýcem na předměstí Londýna. Jednoho dne ale Charlie zjistí, že má kouzelnické schopnosti…
Charlieho dvě protivné tety – ve skutečnosti čarodějnice – rozhodnou, že jejich synovec musí nastoupit do školy, která má zvláštní třídu pro děti s kouzelnickými schopnostmi. Charliemu se ale do školy nechce a kolotoč neuvěřitelných událostí se rozjíždí.

Obálka titulu Charlie a kouzelný kuličas
Další díl řady o napínavých dobrodružstvích žáka Bludovy akademie Charlieho Hnáta se vrací k příběhu o dětech Rudého krále, které jsou nadané nadpřirozenými schopnostmi a žijí v našem světě. Tentokrát příběh začíná v době, kdy do školy, kterou tyto děti navštěvují, chodil i Charlieho prastrýc Henry. Ten se náhle ocitá v budoucnosti - Charlieho době, kam ho odeslal zlý bratranec Ezekiel. A kolotoč záhad a dobrodružství se roztáčí…

Obálka titulu Charlie a modrý hroznýš


Třetí díl řady o Charliem a jeho neobyčejných kamarádech. 
V Bludově akademii se skrývá další temná záhada. Na půdě se kdysi ztratil chlapec a už ho nikdy nikdo nespatřil. Charlieho to samozřejmě velice zajímá, ale má jiné starosti – zmizel totiž i jeho poněkud ztřeštěný strýček Paton. A mezi obdařené děti přichází nová dívka – Belle. Její oči všem nahánějí hrůzu…

Obálka titulu Charlie a Zrcadlový hrad
Charlie Hnát se dostává i se svými nerozlučnými přáteli do potíží. V temných laboratořích Bludovyakademie se chystá něco nekalého, Charliemu kdosi ukradne kouzelnou hůlku, a tak školní roknezačíná vůbec dobře. Billy Krkavec je sice konečně adoptován, ale jeho rodiče mají do vysněnélaskavé maminky a milujícího tatínka hodně daleko. Navíc se ve škole objevuje nový obdařenýstudent Jošua Tlapín, jehož nadáním je magnetismus. A tak je křehká rovnováha mezi silamidobra a zla povážlivě ohrožena!Čtvrtý díl příběhů obyčejného kluka s neobyčejnými schopnostmi.
Obálka titulu Charlie a ukrytý král
Jednoho dne za hustého sněžení zmizela všechna zvířata. Charliemu je jasné, že to není jen tak. Proč se to stalo, kam se zvířata poděla? V Bludově akademii se opět dějí podivné věci. A navíc je Charlieho maminka očarovaná. Kdo v tom všem má zlé prsty? Charlie Hnát má zase spoustu práce – musí všemu co nejdřív přijít na kloub. A že to bude víc než nebezpečné, na to vemte jed!

Charlie Bone and the Beast (The Children of the Red King, #6)
Life should be perfect for Charlie now that his parents have been reunited. But mystery and adventure always find him. This time Asa, a fellow classmate who changes into a beast at dusk and Charlie's sometime enemy, is missing. His parents seek out Charlie for help, and now Charlie needs the help of the Flames to rescue his classmate.
Charlie Bone and the Shadow (The Children of the Red King, #7)
The enchanter Count Harken is back to take his revenge on the Red King's heirs, starting with Charlie Bone's family! Charlie's ancestor has been kidnapped and imprisoned in the dark, forbidding land of Badlock, and it's up to Charlie to save him. Traveling through a painting to the terrifying countryside, Charlie and his best friend's dog, Runner Bean, take up the quest. But when Runner Bean gets trapped, Charlie needs the help of his friends. Can they get past an army of trolls, rescue Runner Bean and Charlie's ancestor, and get out before it's too late?

Charlie Bone and the Red Knight (Children of the Red King, #8)

In his greatest adventure yet, Charlie must discover the fate of his family, the evil intentions of the Bloors, what has become of Septimus Bloor's will, and, most important, the destiny of the Red King's heirs. But are the Children of the Red King strong enough to defeat the darkness to find the answers?

Uf tak toto všechno mám za sebou :D. Která knížka se mi líbila nejvíc?  Propravdě nedokážu říct... Každý díl měl něco do sebe, každý v něčem vynikal a něco mu pro změnu chybělo. Bohužel se na to už nedokážu dívat těma dětskýma očima a vidím v tom ději určité odchylky, které mi moc nesedí, ale i tak jsem se je snažila ignorovat a užít si to, na co sem ve svém dětství tak čekala :D. Trošku jsem měla strach z posledního dílu...bála jsem se, aby to naplnilo má očekávání. Tak můžu říct, že závěr této knihy mě dokázal překvapit, vykouzlil mi takový ten spokojený, štastný úsměv na tváři. :) Ale pár věcí mi tam chybělo v které jsem doufala, že se během těch  knížek stanou... Jako třeba, že Charlie navštíví Krále v obraze v Královské komnatě... Což se nestalo. Anebo že se objeví ještě na scéně Naren anebo to dítě Hrozitánů, které se umí zneviditelnit a bylo pouze na konci knížky Ukrytý král.

A koho sem měla nejraději? :D Tak když se na to podívám očima malé Anifaresky...tak bych měla nejraději Tancreda :D. Komu by se nelíbil takovej bouřlivák... (mohl by se tu stavit a udělat něco s tím počasím :D).A z pohledu větší Anifaresky? Tak asi taky Tancred:D. Popravdě sem projevila docela sympatie k Asovi,po díle Ukrytý král :D,  ale jinak asi ten Tancred vede na plné čáře.:)

Tak či tak, jsem si tu sérii moc užila :), hlavně jsem překvapila sama sebe, ž e jsem zvládla přečíst hned 3 knížky v angličtině :).Sice fakt, že to nebyla žádná těžká angličtina...přirovnala bych ji k angličtině v Harry Potterovi, ale i tak jsem spokojená :).
Nyní už se můžu vrhnout na nějaké další knížky, tentokrát si dám od AJ chvíli oddech, protože tu mám asi milion knížek v češtině, co prve musím přečíst :D. No a to mi připomíná, že mám rozečtenou tu Legacy of the clockwork key... ach jo, zas sem si toho na sebe nabalila až až, že nevím co dřív :D.


0 komentářů:

Okomentovat